1396-06-24 11:34
739
0
44081
ائمه جمعه استان گلستان:

کشتار مسلمان ها مهمترین علت سکوت دنیا در حادثه میانمار است/ دولت های مسلمان عملا در مساله میانمار وارد شوند

امام جمعه بندرترکمن گفت: دولتهای مسلمان عملا در این مساله وارد شوند،ایران همواره این افتخار را دارد که در مقابل ظلم و ستم به پا خیزد،میانمار قضیه مذهبی بین مسلمانان و بوداییان نیست بلکه مساله ای سیاسی است از طریق هم پیمانان استکبار در کشورهای اسلامی پیاده می شود.

به گزارش گلستان ما، حجت الاسلام محمد صالح منصوری در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به شان نزول سوره "هل اتی " و روز خانواده اظهار داشت:خانواده مهمترین بنیان اجتماعی است که در دین مبین اسلام از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به آمار تاسف بار ثبت احوال استان سال گذشته در خصوص آمار طلاق در بندرترکمن افزود:متاسفانه سال گذشته بندرترکمن آمار 43 درصدی طلاق را داشته که نسبتا به سالهای قبل از رشد قابل توجهی برخوردار بوده و این جای بسی تاسف است.

امام جمعه بندرترکمن با اشاره به اینکه طلاق یکی از منفورترین امور و مورد غضب خداوند است تصریح کرد:خانواده و خاصه زنان که نقش تربیتی را در این نهاد مقدس به عهده دارند باید نقش اصلی خود را ایفا کنند تا شاهد افزایش آمار طلاق و آسیبهای اجتماعی آن نباشیم.

حجت الاسلام منصوری با اشاره به مهمترین علتهای طلاق اضافه کرد:عدم دقت کافی در انتخاب همسر،عدم توجه به مسایل دینی در خانواده ها،هوسرانی،عدم پذیرش مسولیت از طرف خانواده طرفین،دخالتهای بیجای خانواده ها و تغییر سبک زندگی از مهمترین علل طلاق است که جای بسی نگرانی است لذا خانواده ها و مسولین فرهنگی باید به هوش باشند .

وی با اظهار تاسف از میزان استفاده لوازم آرایشی در کشورمان بیان کرد:متاسفانه مقدار پول ایرانی ها برای خرید کتاب در یک سال کمتر از میزان خرید لوازم آرایشی در یک روز است،انشاء الله که این آمار درست نباشد.

خطیب توانمند بندرترکمن با اشاره به روز مباهله اذعان داشت:مباهله روز اثبات حقانیت دین اسلام و وجود نازنین پیامبر اکرم در 24ذیحجه است.

این مقام مسوول با اشاره به فرمایشات رهبری در خصوص فاجعه میانمار عنوان کرد:دولتهای مسلمان عملا در این مساله وارد شوند،ایران همواره این افتخار را دارد که در مقابل ظلم و ستم به پا خیزد،میانمار قضیه مذهبی بین مسلمانان و بوداییان نیست بلکه مساله ای سیاسی است از طریق هم پیمانان استکبار در کشورهای اسلامی پیاده می شود.

حجت الاسلام منصوری با اشاره به برگزاری حج امسال در سایه آرامش و امنیت ادامه داد:انشاالله با نابودی آل سعود حج بهتری برگزار شود.

امام جمعه تشیع بندرترکمن با اشاره به جشن عاطفه ها و دستگیری از کودکان نیازمند برای آغاز سال تحصیلی خاطر نشان کرد:وظیفه هر مسلمان دستگیری از نیازمندانی است که در حد توان خود یاریگر کودکان محروم باشند و در این امر خداپسندانه حضوری موثر داشته باشند.

وی با اشاره به دستگیری 300تروریست داعشی در شهریار عنوان نمود:سربازان گمنام امام زمان یکی از سرشاخه های بزرگ داعش را در ایران دستگیر نمود که قرار بود در ماه محرم 300تروریست را برای خرابکاری در مناطق مختلف کشور اقدام کند.

حجت الاسلام منصوری یادآور شد:این دستگیری ها حاکی از تیزبینی نیروهای اطلاعاتی ایران است که همواره با اقدامات ارزشمند خود آرامش و امنیت را به کشور هدیه می دهند.

کشتار مسلمانها مهمترین علت سکوت دنیا در حادثه میانمار است

حجت الاسلام محمدباقر جلالی امام جمعه موقت شهر رامیان در خطبه های این هفته درباره اعیاد قربان و غدیر گفت: اعمال حج و حاجیان در قربانی به تاسی از حضرت ابراهیم (ع) است و این اعمال زمانی نتیجه بخش است که منتج به ولایت امیرمومنان حضرت علی(ع) و امامت شود و در غیراینصورت بویی از بهشت نخواهد گرفت.

وی با اشاره به آزمایشات الهی در زندگی انسان اظهار کرد: فساد جامعه را غرق می کند لذا آقایان و بانوان محجبه و باایمان و اعتقاد، باید همجون پیامبران در گذشته دست از اعتقاداتشان بردارند.

حجت الاسلام جلالی ضمن محکوم کردم حادثه کشتار مسلمانان میانمار، افزود: جوامعی که در برابر حقوق حیوانات همچون سگ صیانت می کنند ولی در مقابل کشتار انسانها سکوت کرده اند.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین علل سکوت دنیا این است که این اتفاق برای کشور مسلمان نشین رخ می دهد و در حال کشتار مسلمانان هستند چون داعشی ها خود را مسلمان می نامند و با این اقدام موجی از اسلام هراسی و انزجار از مسلمانها را بوجود آورند.

امام جمعه موقت رامیان با اشاره به برگزاری جشن عاطفه ها، گفت: جشن عاطفه ها فرصتی است برای  خیرین و مردم تا به کمک اقشار ضعیف جامعه بیایند که به دلیل هزینه های گزاف، فرزندانشان را از تحصیل باز می دارند و لذا کمیته امداد با جمع آوری کمکهای مردمی دل کودکان و خانواده هایشان را شاد می کند.

وی تصریح کرد: فعالیتهای فرهنگی تفرجگاه باغ تاشته باعث شده است امنیت در آن فضا حکمفرما شود و بسیاری از خانواده های از فعالیتهای مذهبی و فرهنگی در آن مکان استفاده بهینه کنند.

حجت الاسلام جلالی با گلایه از عدم حضور مسئولین ادارت شهرستان در برنامه های فرهنگی و مذهبی خواستار حضور پرشور مسئولین شد تا دلگرمی برای دیگر اقشار شود.

انقلابی بودن فضیلتی فوق همه فضائل است

امام جمعه گنبدکاووس در خطبه های نماز جمعه امروز با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در رابطه با انقلابی ماندن مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انقلابی بودن فضیلتی فوق همه فضائل و شیوه و مرام امام راحل است.

حجه الاسلام محمود ترابی با عنوان این مسئله ٰ فداکارانه عمل کردن ٰ سراز پا نشناختن ٰ مقابله را به اندازه دارایی ها حساب نکردنٰ اقدام متهورانه همراه با عقلانیت و ایثارگرانهٰ خطرپذیری به حداکثر و تبدیل فطرت ها به انرژی های بزرگ را از جمله مختصات انقلابی بودن برشمرد.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) انقلابی ترین مردم جهان بود و امروز مقام معظم رهبری دارای فضیلیت انقلابی بودن است و مصالح را با توجه به چارچوب ها مشخص می کنند.

حجه الاسلام ترابی در بخش دیگری از سخنانش به مصاحبه چند روز گذشته شیخ حسن نصرالله اشاره کرد و گفت: شیخ حسن نصرالله به عنوان افتخار مرام و عقیده اهل بیت و رهبر جهان عرب است و به حوزه های علمیه برای پرورش چنین نیروهایی آفرین گفت.

خطیب جمعه گنبد در ادامه به مصاحبه اخیر شیخ حسن نصرالله در رابطه بادیدار با رهبرمعظم انقلاب اشاره کرد و گفت: در این دیدار و در شرایطی شرایطی که 95 درصد از خاک سوریه در دست داعش بود و همه ناامید بودند رهبر معظم انقلاب گفتند : "باایستید پیروزی از آن شماست" و امروز 85 درصد از خاک سوریه در تصرف ارتش این کشور است و مابقی نیز در حال عقب نشینی هستند.

وی افزود: پس از شهادت شهید حججی اینکه سردار ایرانی گفت: نژما داعش را جارو می کنیم و تفاله های آن را بیرون خواهیم ریخت امروز محقق شده است.

وی همچنین پیام بشار اسد به مقام معظم رهبری را که با عناوینی چون آیت الله عظمی و امام خطاب کرده است را دارای اثربخشی زیادی در درون کشور سوریه دانست که آثارش در آینده روشن خواهد شد.

سفر وزیر جنگ روسیه به سوریه برای دیدار با بشار اسد نیز مسئله دیگری بود که ترابی به آن اشاره کرد و گفت: در همان ابتدای درگیری ها با وجود اینکه جهت گیری های رهبری این بود که حمایت کنیم اما دولت ایران حاضر نشد رئیس جمهور و یا وزیر خارجه خود را به این کشور بفرستد تا ملاقاتی داشته باشند اما امروز می بینیم دنیا در برابر این ها تسلیم شده است.

ترابی همچنین با نزدیگی به روزهای بازگشت کاروان حجاج به کشور اذعان کرد: خیلی ها تبلیغات سوئی برای جلوگیری از اعزام حجاج در فضای مجازی داشتند و برخی مقابل تصمیم نظام ایستادند در حالیکه اعتماد به نظام حتی اگر هزینه داشته باشد وظیفه ماست.

وی ادامه داد: امروز می بینیم که خداروشکر حاجی های ما با سرافرازی مشرف شدند و مورد احترام واقع شدند و بر ماست که از فضیلت استقبال این حجاج بهره مند شویم.

امام جمعه گنبدکاووس در خطبه های نماز جمعه بر فضیلت صدقه دادن و کمک به محرومان نیز تاکید کرد و افزود: امروز با توجه به نزدیکی به بازگشایی مدارس عده ای چشم انتظار کمک های شما هستند و مردم میانمار نیز که بیش از 350 هزار نفر آواره شده اند در کمک های خود مدنظر داشته باشید.

مذاکرات برجام تجربه ای آموزنده شد تا ملت ما دشمن را بهتر بشناسند

 امام جمعه بخش کوهسارات شهرستان مینودشت در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه این بخش با اشاره به سالروز مباهله گفت: این مقام و منزلت اهل بیت با انفاق در راه خداوند میسر شد.

وی در بخش دیگری از خطبه های این نماز با اشاره به برجام خاطر نشان کرد: آمریکا سیاست یک بام و دو هوایی در مورد برجام در پیش گرفته است؛ مسئولین به جای تعلل باید پاسخ قاطعی به به این رفتا آمریکایی ها بدهند.

minookhabar39 2

وی تصریح کرد: مذاکرات برجام تجربه ای آموزنده شد تا ملت ما دشمن را بهتر بشناسند.

همچنین شیرعلی وزیری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان مینودشت، در پیش از خطبه های نماز جمعه بخش کوهسارات از حضور پرشور مردم در جشن عاطفه ها تقدیر و تشکر کرد.

وی در ادامه افزود: در دوزین مبلغ ده میلیون و دویست هزار ریال پول نقد و مقداری کالا جمع آوری شد.

وی ادامه داد: افراد تحت پوشش در بخش کوهسارات ۳۴۷ خانوار و ۸۶۷ نفر است که از این افراد ۱۲۵ نفر ایتام و ۱۲۱ نفر دانش آموز و ۷ نفر هم دانشجو هستند.

وی در خاتمه نیز به تشریح عملکرد این نهاد در ۶ ماهه نخست سال ۹۶ در بخش های مختلف کمک به نیاز مندان پرداخت.

محرم و صفر یک فرهنگ بشری است/ محرم یک انقلاب زنده و مجموعه‌ای از فداکاری‌هاست

حجت‌الاسلام سید « محمد دلبری » در خطبه‌های نماز جمعه گالیکش پس از توصیه خود و دیگران به رعایت تقوای الهی در خصوص عمق نفوذ انقلاب اسلامی گفت: قریب به چهل سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و ما توانستیم دخالت بیگانگان را از کشورمان دور کنیم و این بسیار مهم است.

وی افزود: یکی از کارهای استکبار به وجود آوردن جنگ‌های نیابتی و جنگ تحمیلی، داعش و تجمیع ارتش هشتادهزارنفری است اما ایران اسلامی با حضور به‌موقع آن‌ها را به خاک مذلت کشانده است.

خطیب جمعه گالیکش با اشاره به سالروز کشتار فلسطینیان در صبرا و شتیلا توسط صهیونیست ملعون گفت: سه هزار و 300 نفر از مردم را به شهادت رساندند و مثله کردند.

وی افزود: الآن اسرائیل فهمیده است که داعش از بین رفته و آنچه اتفاق می‌افتد توسط جبهه مقاومت است و این جبهه تمام معادلات آن‌ها را به هم زده است و آن‌ها از مقابله با جبهه مقاومت هراس دارند چون می‌دانند با کوچک‌ترین حرکت با موشک‌های دوربرد مورد هجوم قرار خواهند گرفت.

حجت‌الاسلام دلبری اظهار داشت: آمریکا و اسرائیل نمی‌توانند در مقابل ایران بایستند لذا می‌خواهند ایران هراسی و مقاومت ستیزی راه بیندازند.

امام‌جمعه گالیکش با اشاره به بیان مقام معظم رهبری گفت: رژیم صهیونیست 25 سال آینده را نخواهد دید. امروزه هر جنایتی که در اقصی نقاط دنیا صورت می‌گیرد زیر نظر آمریکا و صهیونیست است.

وی با اشاره به فرارسیدن بازگشایی مدارس از مردم خواست تا در جشن عاطفه‌ها شرکت کرده و به دانش آموزان نیازمند کمک کنند.

به گفته خطیب جمعه گالیکش از امام حسین علیهم‌السلام روایت‌شده است که با 5 طایفه دوست و هم‌نشین نشوید: دروغ‌گو، فاسد، کم‌عقل، بخیل و قاطع رحم.

وی ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم گفت: محرم و صفر یک فرهنگ بشری است، محرم یک انقلاب زنده و مجموعه‌ای از فداکاران است.

امام‌جمعه گالیکش افزود: سه گروه در محرم وجود دارند؛ باجان و دل در مسیر حق و حقیقت حرکت می‌کنند، قساوت قلبان دنیاطلب هستند و ناظر هستند. اما آنچه این محرم را باقی نگه‌داشته است گروه اول هستند، چون جان‌فشانی آن‌ها باعث شد که این محرم زنده نگه‌داشته شود.

حجت‌الاسلام دلبری تصریح کرد: هیچ‌چیز به‌اندازه قیام امام حسین علیهم‌السلام نتوانست سیاست دین اسلام را استحکام ببخشد.

به گفته وی چشم مقدمه ورود به گناه است لذا یکی از گناهان که به‌عنوان مرض یادشده است نگاه آلوده است. دین اسلام به پیروان خود سفارش کرده است که خود را به این گناه آلوده نکنند. امام صادق علیهم‌السلام می‌فرماید: بهترین راه نجات از این گناه بستن چشم‌هاست.

امام‌جمعه گالیکش در خصوص خانواده برتر ازنظر قرآن گفت: الگوی خوب برای بنای خانواده قرآنی ضروری است. زندگی با اولیاء خدا درصورتی‌که هم‌سوی با آن‌ها نباشیم فایده‌ای ندارد.

وی افزود: شیعه هیچ‌وقت از ولایت فاصله نمی‌گیرد، حامی مستمندان و مهربان با دیگران است. آسیه باآنکه زن یک یاغی بود ولی چون مسیر را یافته بود ازجمله زنان اسوه عالم شهرت یافت. حضرت مریم اسوه پاک‌دامنی است وبرترین زنان بهشت حضرت خدیجه، مریم، آسیه و حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها هستند.

حجت‌الاسلام دلبری از امام علی، امام حسن، امام حسین علیهم‌السلام و حضرت فاطمه و زینب سلام‌الله علیها به‌عنوان خانواده برتر قرآنی یادکردند و تاسی جستن به آن‌ها را موجب نجات دانستند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.